Voorpagina Ooglaservergelijking.nl :: Forum :: Ooglaser Nieuws :: Brochures Bestellen :: Overzicht Informatieavonden
Voorpagina Lenzenvergelijking.nl :: Contactlenzen Nieuws                                     Of kijk op Ooglasertrefpunt

Ooglaseren aftrekbaar van de Belasting

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Ooglaservergelijking.nl Forum Index // Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
greeco

BerichtGeplaatst: Wed Dec 14, 2005 4:01 pm    Onderwerp: Ooglaseren aftrekbaar van de Belasting Reageer met quote
Kosten ooglaserbehandeling aftrekbaar!
Een oogbehandeling die door een oogarts wordt uitgevoerd in een (privé)kliniek staat in direct verband met de ziekte, een oogafwijking. Daarom heeft het Ministerie van Financiën bekendgemaakt dat vanaf 2002 de kosten van een ooglaserbehandeling deels aftrekbaar zijn als 'buitengewone uitgaven', voorzover deze niet worden vergoed door ziekenfonds of ziektekostenverzekeraar. De ziektekosten moeten bovendien hoger zijn dan de wettelijke drempel voor ziektekosten. Ook de kosten van het vervoer naar de oogarts per taxi, openbaar vervoer of eigen auto (kosten per kilometer) zijn aftrekbaar. De gemaakte ziektekosten zijn alleen aftrekbaar in het jaar van betaling. Voor meer informatie kunt u ook terecht bij de belastingdienst en/of uw eigen belastingadviseur. (Bewaar factuur en betalingsbewijs)

Bij navraag bij de belastingdienst werd bevestigd dat ook behandeling in het buitenland voor aftrek in aanmerking komt.
Naar boven
elke
Gast

BerichtGeplaatst: Wed Dec 21, 2005 6:04 pm    Onderwerp: aftrekbaar?! Reageer met quote
ja dit zag ik ook, maar na navraag blijkt dit eerst boven een drempel te moeten komen (ongeveer 11% van jaarsalaris)......wat daarboven komt mag je aftrekken (en ook andere ziektekosten, maar als je verzekerd bent zal dit niet veel zijn tenzij je ook aan plastishe cirurgie zit te denken Smile......

of hebben mensen andere ervaringen hier mee?
Naar boven
Jacqueline

BerichtGeplaatst: Tue Sep 09, 2008 1:49 pm    Onderwerp: MKA regeling Reageer met quote
Wie kan mij wat meer vertellen over de MKA regeling? Is dit hetzelfde als de cafetariaregeling?
Als ik bij de belastingdienst informatie over het Meerkeuze Arbeidsvoorwaarden systeeem opvraag, weten ze niet wat ik bedoel?!
Graag hoor ik hier meer over... Gr. Jacqueline
Naar boven
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Ooglaservergelijking.nl Forum Index // Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: