Geplaatst: Sat Jan 19, 2008 8:26 am Onderwerp: Kwaliteitsverschil in maandlenzen
Er is een groot kwaliteitsverschil in maandlenzen tussen de verschillende leveranciers. Ik heb een aantal jaren maandlenzen van Hans Anders gebruikt. Ik was hiermee tevreden. Maar Hans Anders knoeit met de kwaliteit. Net toen ik op vakantie was in het buitenland had ik een nieuw doosje lenzen gekregen maar het bleek dat dit niet dezelfde lenzen waren die ik voorheen kreeg. De optische kwaliteit was bagger. Steeds was één lens onscherp, even knipperen dan was het weer goed. Maar dan was het andere oog aan de beurt, enz. Ik heb hier gedurende de vakantie veel last van gehad. Toen ik weer terug was in Nederland heb ik hierover geklaagd en toen kreeg ik weer dezelfde lenzen die ik voorheen had. Ik heb de indruk dat Hans Anders wil bezuinigen op de kosten en dus probeert goedkopere lenzen te leveren. Ik heb daarom gezocht naar een andere leverancier want ik wil een constante kwaliteit. Ik heb nu maandlenzen van opticien Het Huis. (Coopervision Omafilcon A: 38% H2O 62%) De prijs van de lenzen scheelt nauwelijks maar ik merk een duidelijk kwaliteitsverschil, het zicht is veel beter dan de Hans Anders maandlenzen.