door moswa » Ma Mei 18, 2009 1:55 pm
In november 2008 beide ogen gelaserd bij het MCRK en zeer te spreken over deze organisatie.
Begin 2008 een standaard vooronderzoek laten doen bij een lokale opticiën waaruit bleek dat ooglaseren geen enkel probleem was. In verband met contactsport een voorkeur voor LASIK.
Aangezien er meerdere maanden verstreken waren een nieuw en uitgebreider vooronderzoek bij het MCRK gepland. Het MCRK stond toen goed aangeschreven. Hieruit kwam naar voren dat door een dun hoornvlies de gewenste behandelwijze niet mogelijk was. Ik kreeg een zeer duidelijke uitleg met betrekking tot mogelijkheden, verwachtingen en risico's. En ook niet onbelangrijk: geen druk om tot overhaaste beslissingen te komen.
Al met al raad ik eenieder aan direct een uitgebreider vooronderzoek te doen. Kost wel een paar tientjes meer, maar je komt niet voor verassingen te staan.
De risico's (i.c. beperkte kans dat sterkte niet naar 0 zou gaan in combinatie met het feit dat door een dun hoornvlies geen herstelbehandeling mogelijk was) goed afgewogen en besloten de ogen te laten laseren. Ik kon zoals afgesproken zeer snel terecht, dat was noodzakelijk in verband met de afschaffing van ooglaseren als aftrekpost.
De behandeling liep voorspoedig. De eerste 2 weken bleef 1 oog nog op -0.5 steken, maar ook deze is daarna naar 0 gegaan.
Een zeer goed informatievoorziening, een prettige behandeling en nazorg, optimaal resultaat, geen complicaties. Al met al zeer te spreken over het MCRK.