Recente ervaring Eyedo / MCRK?

Post hier al uw vragen en opmerkingen m.b.t. klinieken, artsen en (reis)bemiddelaars.

Recente ervaring Eyedo / MCRK?

Berichtdoor Johan_S » Di Jul 24, 2007 6:43 am

Wie heeft er recente ervaring met Eyedo? Ik overweeg daar mijn ogen te laten laseren, maar volgens mij werkt oogarts Ververs, die in ieder geval als vakbekwaam te boek staat, daar niet meer. Qua prijs zou ik gaan voor de Lasekbehandeling, maar de intralasik-behandeling lijkt mij als behandeling wel minder pijnlijk. Kortom: wie heeft er meer op persoonlijke ervaring gebaseerde informatie over Eyedo? En is een Lasekbehandeling echt zo pijnlijk?
Johan_S

Berichtdoor Remco » Wo Jul 25, 2007 7:37 am

Ik weet dat ze een jaar geleden failliet zijn gegaan, toen zat die oogarts er (en prominent aanwezig in hun verhalen). Is toen nog in landelijke dagbladen over bericht. Nu staat er geen oogarts meer in de informatie, dus zou dat wel checken. In het onderzoek van de Consumentenbond staan ze op de zwijglijst, hebben ze dus bewust niet aan deelgenomen, kan je dus niet veel mee.
Remco

Berichtdoor Huybson » Ma Jul 30, 2007 1:12 pm

Remco schreef:Ik weet dat ze een jaar geleden failliet zijn gegaan, toen zat die oogarts er (en prominent aanwezig in hun verhalen). Is toen nog in landelijke dagbladen over bericht. Nu staat er geen oogarts meer in de informatie, dus zou dat wel checken. In het onderzoek van de Consumentenbond staan ze op de zwijglijst, hebben ze dus bewust niet aan deelgenomen, kan je dus niet veel mee.

Inderdaad, ze deden niet mee, maar voor mij hoeft het dan daar in ieder geval al niet meer.

Kijk hier voor de uitslag van de consumenten gids:

http://www.zorgvisie.nl/ts_zv/resources ... nieken.pdf
Huybson

Berichtdoor Webmaster Forum » Ma Jul 30, 2007 2:46 pm

Bekijk hier de laatste nieuwsberichten over de consumentenbond en klinieken.

http://www.ooglaservergelijking.nl/tag_consumentenbond_28.htm
Webmaster Forum
Site Admin

consumentenbond

Berichtdoor Cenk » Wo Aug 08, 2007 10:00 pm

Lees de consumentenbond goed. Ze hebben het over randvoorwaarden. klinieken zijn niet getest op hun kwaliteit van de behandeling maar of ze voldaan aan de onderzoek. Interpetatie naar buiten is ook verkeerd. consumentenbond kan beter stofzuigers vergelijken i.p.v.klinieken.
Cenk

Berichtdoor Remco » Do Aug 09, 2007 11:36 pm

Dat hebben klinieken aan zichzelf te danken, omdat ze die resultaten niet prijsgeven volgens een genormeerd en een extern te toetsen systeem (dat is iets anders dan roepen dat je zo goed behandelt). Maar als een kliniek slecht scoort op randvoorwaarden, is dat ook niet zo lekker lijkt mij. En ook als een kliniek z'n randvoorwaarden niet wil laten beoordelen.
Remco

Eyedo

Berichtdoor nelliedv » Za Aug 11, 2007 8:28 pm

Hallo,

ik heb afgelopen donderdag mijn ogen laten laseren bij Eyedo, en ben tot nu toe erg tevreden. Mijn zicht is al erg goed, soms nog een beetje wazig maar dat hoort erbij en wordt met de dag ook beter en nog een klein beetje last van droge ogen.

De behandeling is zeer voorspoedig verlopen en werd zeer duidelijk begeleid in alles wat ze deden.

Ik ben zeer tevreden.
nelliedv

Berichtdoor Mallow » Ma Aug 13, 2007 10:51 am

Ik heb afgelopen woensdag mijn ogen laten laseren bij Eyedo in Rdam en dat is mij prima bevallen. Erg aardig personeel en ze vertelen exact wat ze gaan doen. Ingreep zelf is zo gebeurd. Flapjes laseren duurt 40 sec. per oog en laseren zelf 9 sec. Ik had -2.75 en -3.25. Na het laseren is dit nu -0.25 en en -0.75. Zicht is nog wat wazig door de oogdruppels die je moet gebruiken, maar wordt steeds beter. De arts die daar nu lasert is een arts uit Turkije en te vinden op http://www.nusretbas.com/. Het is een arts met zeer veel ervaring. Kortom als ik mensen kan helpen met een beslissing nemen voor ooglaseren, dan zou ik het zeker doen en is Eyedo een prima adres.
Mallow

Berichtdoor moswa » Ma Mei 18, 2009 1:55 pm

In november 2008 beide ogen gelaserd bij het MCRK en zeer te spreken over deze organisatie.

Begin 2008 een standaard vooronderzoek laten doen bij een lokale opticiën waaruit bleek dat ooglaseren geen enkel probleem was. In verband met contactsport een voorkeur voor LASIK.
Aangezien er meerdere maanden verstreken waren een nieuw en uitgebreider vooronderzoek bij het MCRK gepland. Het MCRK stond toen goed aangeschreven. Hieruit kwam naar voren dat door een dun hoornvlies de gewenste behandelwijze niet mogelijk was. Ik kreeg een zeer duidelijke uitleg met betrekking tot mogelijkheden, verwachtingen en risico's. En ook niet onbelangrijk: geen druk om tot overhaaste beslissingen te komen.

Al met al raad ik eenieder aan direct een uitgebreider vooronderzoek te doen. Kost wel een paar tientjes meer, maar je komt niet voor verassingen te staan.

De risico's (i.c. beperkte kans dat sterkte niet naar 0 zou gaan in combinatie met het feit dat door een dun hoornvlies geen herstelbehandeling mogelijk was) goed afgewogen en besloten de ogen te laten laseren. Ik kon zoals afgesproken zeer snel terecht, dat was noodzakelijk in verband met de afschaffing van ooglaseren als aftrekpost.

De behandeling liep voorspoedig. De eerste 2 weken bleef 1 oog nog op -0.5 steken, maar ook deze is daarna naar 0 gegaan.

Een zeer goed informatievoorziening, een prettige behandeling en nazorg, optimaal resultaat, geen complicaties. Al met al zeer te spreken over het MCRK.
moswa

Terug naar Klinieken, artsen en (reis)bemiddelaars