Beste ooglaser klinkiek.

Post hier al uw vragen en opmerkingen m.b.t. klinieken, artsen en (reis)bemiddelaars.

Beste ooglaser klinkiek.

Berichtdoor Sunshine » 06 Nov 2009, 18:19

Hallo allemaal,

Ik wil al een hele lange tijd graag mijn ogen laseren.
Omdat ik harde lenzen draag moet ik deze 4 weken voor de behandeling uit doen en draag nu dus al 2 weken een bril.
Ik heb -5,5 en -6 maar in totaal heb ik -9 (met totaal bedoelen ze met de cilinder erbij ofzoiets snap 't nooit helemaal maar goed).

Nu is mijn vraag bij welke kliniek kan ik het beste mijn ogen laseren want ik heb er genoeg van om elke keer naar die bijeenkomsten te gaan en vooronderzoeken. Ik weet dat ik geschikt bent voor Femto Lasik/Intra Lasik de behandeling kent meerdere namen.
Ook ben ik bereid om naar het buitenland te gaan als 't maar een goede kliniek is want het gaat hierbij wel om mijn ogen.

Welke kliniek bied de beste? Zorg dus qua vooronderzoek, begeleiding, arts, nazorg en eventuele extra behandelingen mocht de behandeling niet in één keer lukken.

Wie kan mij de beste kliniek adviseren, ook uit eigen ervaring?!

Alvast bedankt!
Sunshine

Berichtdoor Nicole13 » 08 Nov 2009, 20:02

Hallo Sunshine,

Het klinkt alsof je al bezig bent bij een ooglaserkliniek, want je weet al enkele specifieke dingen over laseren. Is het niet verstandiger om bij die kliniek te blijven?
Wil je toch overstappen naar een andere kliniek, dan ontkom je niet aan een vooronderzoek: ze kunnen immers niet zomaar beginnen met laseren.

Ikzelf ben bijna twee jaar geleden gelaserd bij Vision Clinics en dat is mij goed bevallen. Zeer professionele kliniek. Maar er zijn natuurlijk ook andere goede klinieken te vinden in Nederland. Pas wel op met buitenlandse klinieken, want die werken bij vooronderzoeken met optometristen ipv echte oogartsen. Niet dat dat je doodsvonnis betekent, maar veel patienten beseffen niet dat ze behandeld worden door een optometrist ipv een echte oogarts.

Wil je zeker zijn dat je optimaal gelaserd wordt, is dat misschien iets voor jou om daar rekening mee te houden. Maar de keus is aan jou!
Nicole13

Beste ooglaseren kliniek

Berichtdoor Astrid Greven » 16 Mei 2010, 11:56

Beste Sunshine,

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is wie de informatie verstrekt.

Ooglaseren is een serieuze behandeling en de kwaliteit van deze ingreep is dus een prioriteit.

Wij adviseren dan ook jezelf goed in te lezen op internet.

Wij bieden informatie en advies.

MVG,

Astrid Greven
http://www.medicaltravelservice.nl
Kwalitatief en veilig ooglaseren is de standaard.
Astrid Greven

Berichtdoor Eye Correct » 18 Mei 2010, 10:07

Ik wil enige nuancering brengen aan de reactie van Nocole13:

Wij laten inderdaad het vooronderzoek in Nederland meestal door een zeer ervaren optometrist doen die over alle nodige apparatuur beschikt om metingen te verrichten die nodig zijn om te bepalen of de ogen geschikt zijn.
Het vooronderzoek in Nederland is puur ter indicatie. Als iemand in Nederland is geschikt bevonden en de stap waagt, dan vindt in het ziekenhuis door de behandelende oogarts een volledige vooronderzoek plaats. Bij de behandeling gebruiken de artsen alleen hun eigen metingen. Lijkt me zeer logisch.

Het door Nicole13 aanbevolen kliniek werkt ook met veel optometristen. De optometristen zijn juist opgeleid om allerlei oogheelkundige metingen te verrichten en zijn naar mijn mening beter in staat om dit te doen dan een oogarts. Dit omdat de optometristen gemiddeld drie keer meer tijd uittrekken dan een oogarts.

Wij werken met een van de beste oogziekenhuizen: Het Dunya Oogziekenhuis in Istanbul. Staat zeer hoog aangeschreven en beschikt over internationale kwaliteitskenmerken.

Mijn advies is:
Kies voor een oogziekenhuis/kliniek in Nederland of in het buitenland die over meerdere laserapparaten beschikken. Hierdoor kunnen de behandelende oogartsen, afhankelijk van de situatie van de patiënt, voor de geschiktste laserapparaat kiezen.

Kijk ook naar de kliniekenwijzer op http://www.ooglasertrefpunt.nl/html.php?p=84
Op deze website kan je de meeste klinieken met elkaar vergelijken.

Succes met je keuze en je behandeling.

Ellen
Eye Correct

Berichtdoor esen86 » 23 Jun 2010, 21:02

Hoi,

Hm, zelf ben ik niet zo bekend met ooglaseren. Wel weet ik dat er ooit een topic over is gemaakt door de consumentenbond. Misschien kun je daar lid worden en nuttige informatie opdoen?

Esen
esen86

Berichtdoor Eye Correct » 30 Jun 2010, 08:58

Het onderzoek van de Consumentenbond is naar mijn mening waardeloos. De uitkomsten van het onderzoek was gebaseerd op de antwoorden die de klinieken zelf gaven op de enquêtevragen. Het was dus geen objectief onderzoek.
In een rechtszaak is vast komen te staan dat de Consumentenbond met hun papierenonderzoek geen kwaliteitsoordeel konden geven aan de ooglaser-klinieken.
Niet voor niets is de Consumentenbond toen door de rechter teruggevloten.

Ellen
Eye Correct

Berichtdoor Ted Oosterveen » 09 Dec 2010, 14:18

Maar is er dan geen recenter onderzoek naar ooglaserklinieken geweest?
Ik kan hier niets over terugvinden. Ook zie ik dat nu inutralase veelal als de beste behandeling wordt omschreven.
Eye correct bedankt voor het antwoord, maar ooglaseren in Turkije zie ik toch echt niet zitten. Hier zitten naar mijn mening te veel risico's aan. Daarnaast zijn de prijzen in Nederland veelal goedkoper dan dat je naar Turkije moet en daarbij ook nog vlucht en hotel moet hebben! :(
Ted Oosterveen

Re:

Berichtdoor Eye Correct » 05 Feb 2011, 14:24

Ted Oosterveen schreef:Maar is er dan geen recenter onderzoek naar ooglaserklinieken geweest?
Ik kan hier niets over terugvinden. Ook zie ik dat nu inutralase veelal als de beste behandeling wordt omschreven.
Eye correct bedankt voor het antwoord, maar ooglaseren in Turkije zie ik toch echt niet zitten. Hier zitten naar mijn mening te veel risico's aan. Daarnaast zijn de prijzen in Nederland veelal goedkoper dan dat je naar Turkije moet en daarbij ook nog vlucht en hotel moet hebben! :(

Hallo Ted,

Nee, de Consumentenbond heeft geen recenter onderzoek. Ze zullen ook niet zo gauw met een nieuw onderzoek komen en hun vingers hieraan weer gaan branden. Het vorige papieren onderzoek heeft ze veel schade toegebracht (miljoenen claims) omdat ze op een onzorgvuldige wijze (uitspraak van de rechter) de klinieken hebben beoordeeld. Met behulp van enquêtes die door de klinieken zelf zijn ingevuld, kan je naar mijn mening geen objectieve conclusies trekken over de kwaliteit van de klinieken.

Wat Intralase behandeling betreft, kan je niet zo maar zeggen dat deze de beste behandeling is. Pas na een uitvoerig vooronderzoek kan er gezegd worden welke behandeling de beste is voor de betreffende persoon. Er zijn twee basis-methodes: PRK/Lasek (zonder flapje) en Lasik (met flapje). Als er voor Lasik is geadviseerd, dan is het inderdaad veiliger om het flapje niet met een mesje (standaard Lasik) maar vol automatisch met laserstraal (Intralase) te snijden. Tegenwoordig wordt er vooral Intralase toegepast omdat de meeste mensen daar geschikt voor zijn. In bepaalde gevallen is Intralase juist niet mogelijk/verstandig.

Ook de keuze van waar te laten behandelen, is puur persoonlijk. Iedereen heeft zijn/haar redenen om voor Nederland of voor het buitenland te kiezen (prijs, ervaring van de artsen, combinatie met vakantie, scores van de kliniek, begeleiding enz.).
Zonder onderbouwing geef je aan dat er veel risico's zitten aan een behandeling in Turkije. De kwaliteit van de apparatuur en de deskundigheid van de artsen is zowel in Nederland als in het buitenland zeer uiteenlopend. Voor Nederland en voor het buitenland geldt: goed rond kijken, ook buiten landsgrenzen. Hierover kan je op Internet veel informatie vinden.

Voor diegenen die nog een keuze moeten maken, veel succes.

Ellen
Eye Correct

Terug naar Klinieken, artsen en (reis)bemiddelaars